Vagina for stor?

Det er nok de færreste kvinder, der ikke på et eller andet tidspunkt har overvejet, hvorvidt de har den ”normale” størrelse. Læs sexolog Vivi Hollænders råd til en fortvivlet kvinde.

Kære Abbi
Jeg er en kvinde på 33 år som har været sammen med den samme mand i over 15 år og fået to dejlige børn. Problemet er bare, at efter to fødsler er jeg blevet stor for neden. Men min mands pik er ikke blevet større med tiden. Desværre. Jeg er i gang med træne med elskovsægget. Men i flere stillinger kan min mand bare ikke mærke noget. Jeg er ved at løbe tør for ideer. Hvor kan man få nogle nye stillinger, så vi begge kan føle noget ?
Venlig hilsen L.P.

Kære L.P.
Fortvivl ikke, din træning skal nok give resultater, hvis du forsætter.
Det er fint, at du træner med elskovsægget. Det kan være en god hjælp i starten, indtil man lærer sin bækkenbund og muskulatur at kende. Jeg ved dog af erfaring, at man hurtigere kører træt i træningen, når det kræver, at man skal finde et hjælpemiddel frem hver gang, placere det, vaske af bagefter, gemme væk osv. Derfor vil jeg råde dig til,så snart du har styr på at knibe rigtigt, at begynde at træne uden ægget. Så er du nemlig meget mere fritstillet mht. hvor og hvornår træningen skal foregå.

Når du bliver rigtig god, kan du udføre din træning, mens du laver andre ting – og så begynder det alvor at give resultater. Gør det f.eks. til en vane, når du gå tur med børnene. Gå 10 skridt, hvor du kniber og 10 skridt hvor du slapper af. I alt 5-10 min. et par gange om dagen. Knib, når du sidder i bussen, når du støvsuger eller laver mad. Få koblet dine øvelser til nogle aktiviteter, som du gør dagligt og dermed husker at få dem gjort uden, det kræver planlægning og afbrydelser.

Husk, at pauserne altid skal være lige så lange som knibene. Lav udspændingsøvelser for bækkenbunden hver aften i starten og senere efter behov, så du ikke ender med en ømme og spændte bækkenbundsøvelser. Du kan finde en guide til træning af bækkenbunden her.

Indtil du bliver fit og stram igen, kan I forsøge jer med de stillinger, som giver den bedste friktion. Det er for eksempel missionæren, hvor du ligger med samlede ben. Start i almindelig missionær, når han er inde i dig, samler du benene ind i mellem hans. I denne stilling vil du have nemmere ved at klemme om hans pik og din skede føles mindre. Prøv det samme i doggystyle, han står på knæ med sine ben på hver side af dine, som er samlede – i denne stilling vil du også føles mindre, når han trænger ind i dig.

Endelig er der den lidt frækkere, hvor du ligger på spisebordet. Igen med samlede ben, på siden, med knæene trukket op og numsen helt ude ved kanten af bordet. Han står på gulvet med frit udsyn til herlighederne og begge hænder fri til at kærtegne dig, mens I elsker. Alternativt vil jeg anbefale dig at kigge forbi Abbi-sexartikler, hvor du finder alverdens information om sex og sexlegetøj.